Wat maakt ons zo bijzonder?

We streven naar samenwerking met partners door de keten heen; we richten ons niet alleen op de primaire afnemer van pootgoed maar ook op de consument.

Ontwikkelingen in de markt

Consumenten worden steeds kritischer en zoeken steeds meer variatie in hun voeding. Daarnaast komen steeds meer consumenten verder van huis waardoor bijvoorbeeld de invloed van de buitenlandse keuken duidelijk is te zien in de Europese supermarkt. De markt is dus continu in beweging of liever gezegd in ontwikkeling. Het is daarom van belang om kritisch te (blijven) kijken naar de wensen en behoefte van de eindgebruiker van onze aardappelen.


Interactie met de consument

Door goed naar de (kritische) consument te luisteren, worden we in staat gesteld om in te spelen op de behoefte. Dit is voor de eindgebruiker letterlijk en figuurlijk waardevol. En dat is uiteindelijk waar elke schakel in de keten – van pootgoed tot het bord van de consument – baat bij heeft. Vandaar dat wij ons focussen op speciale aardappelrassen die voorzien in een behoefte. Het bijzondere van elk van onze rassen willen we duidelijk communiceren met de consument via verschillende media, passend bij de doelgroep. Denk hierbij aan smaak, vorm, uiterlijk, toepassingsmogelijkheden, gebruiksgemak, enzovoort.

Iedere schakel in de keten is van belang

Sleutelwoorden: communicatie en samenwerking door de keten heen

  • Naast communicatie gericht op de consument, ontwikkelen we ook ondersteunende materialen voor de overige schakels in de keten zoals bijvoorbeeld voor de verpakker en retailer.

  • Op deze manier begeleiden we “onze” aardappel door de keten heen en laten pas los als de producten de eind-gebruiker hebben bereikt.